LT / RU

Mažuosius pasakininkus kviečiu į kūrybinės saviraiškos pamokas ir dirbtuvės.

 

Kūrybinės saviraiškos pamokos metu mano mažieji draugai susipažins su kokiu nors pasakų personažu (gaus pasakos personažo ruošinį) ir vykdydami nurodymus, tuos personažus„atgaivins“. Šio kūrybinio proceso metu bus taikomos įvairios meninės technikos (vaizduojamoji kūryba iš spalvoto smėlio, kūryba iš susukto popieriaus, piešimas su tekstile, kūryba iš vielučių ir siūlų ir kt.) ir medžiagos (spalvotas smėlis, plastelinas, dažai, tekstilė, kruopos, makaronai, plunksnos, sagos, siūlai, vielutės, popierius, paralonas ir kt.).

Vienų užsiėmimų metu mano mažieji draugai visi kartu dirbs prie vieno kūrybinio projekto. Kituose užsiėmimuose vyks individualus darbas. Kai kurie pasakų personažai „atgis“ teatro saviraiškos pamokose. Tarp kitko, kai kurias dekoracijas spektakliams, taip pat darys patys pasakininkai.

 

Pamokų tvarkaraštis:

PIRMADIENIAIS:

 

Mažųjų valdų pusdienio darželis.

11.00-11.30 - Pasakiška dailė. 

  

TREČIADIENIAIS:

 

 17.30 val. Pasakiška dailė (Dailės saviraiška, taikant pasakų terapijos metodus) 2,5-3,5 metai (trukmė 25 min. – nuo lapkričio 3 d.)

 

 18.00 val. Pasakiška dailė (Dailės saviraiška,taikant pasakų terapijos metodus) 1,5-2,5 metai (trukmė 25 min. – nuo lapkričio 3 d.)

 

Vieta:

Pamokos vyks kūdikių akademijoje Mažųjų valdos.

Mus rasite Smolensko g. 10D, Vilnius (SoHo loftas).

Mielos mamos, tėčiai ir jų mažyliai!

Kas yra Mažųjų valdos? Tai – išskirtinė, SoHo lofte įsikūrusi kūdikiams ir mažiems vaikams pritaikyta vieta. Čia galite – atrasti geriausias Vilniuje ankstyvojo ugdymo programas (nuo gimimo iki 4), pailsėti ir pažaisti vaikų žaidimų ir sporto kambaryje (vaikams iki 3,5 metų), išsinuomoti žaidimų ir sporto kambarį gimtadieniams, įsigyti mažiausiems skirtų kokybiškų ugdymo priemonių bei – tiesiog pailsėti nuo kasdienės rutinos.

 


Išankstinė registracija:

Registruotis į užsiėmimus galima el. paštu: info@mazuju-valdos.lt

Registruotis į užsiėmimus galima ir tel.:  +370 676 33321

Registruotis į užsiėmimus galima ir čia: http://www.mažųjų-valdos.lt/wp/registracija/

Daugiau apie kainas ir registracija: http://www.mažųjų-valdos.lt/wp/mazuju-valdos-paslaugu-kainos/

 

Daugiau informacijos apie užsiėmimus:


Pasakų dirbtuvė „Permainų vėjas“ siekia sukurti savo mažiesiems draugams sąlygas, formuojančias ir vystančias jų kūrybinius gebėjimus, kūrybinį potencialą. Vaikų psichologijos pasaulyje skiriamos pagrindinės sąlygos, padedančios sėkmingai formuotis ir vystytis vaikų kūrybiniams gebėjimams.

1 sąlyga

Ankstyvasis fizinis ir intelektualus vaikų vystymasis (ankstyvasis skaitymas, piešimas, ankstyvoji pažintis su įvairiais instrumentais, medžiaga, veiklos sferomis, įvairių medžiagų panaudojimo sferomis ir pan.). Pasakų dirbtuvėje mažyliai atlikdami pasakiškas užduotis dirba su įvairia medžiaga (plastelinu, dažais, pieštukais, kreidelėmis, spalvotu popieriumi, folija, spalvotu smėliu, spalvotais akmenukais, šakelėmis, džiovintomis gėlėmis ir vaisiais, kriauklelėmis, sagomis, siūlais, spalvotomis plunksnelėmis, įvairiomis kruopomis ir kt.) ir bando ją derinti.

2 sąlyga

Aplinkos, aplenkiančios vaiko vystymąsi, sukūrimas. Pavyzdžiui, vaikas dar nemoka skaityti, skaičiuoti, bet tarp jo žaislų и jo veikloje yra žaislų su raidėmis ir skaičiais. Sekant pasaką ar aptariant jos iliustraciją, darant kokį kūrybinį darbelį, galima akcentuoti pasakos veikėjų skaičių arba kokia raide prasideda jų vardai. Vaikų dėmesio atkreipimas į tokius žaislus, informaciją (raides, skaičius) padeda ankstyvajam skaitymui ir skaičiavimui. Atliekant pasakiškas užduotis mažylių dėmesys akcentuojamas ir į medžiagos spalvą, ir į skaičiavimą, ir į raides.

3 sąlyga

Sudaryti galimybes vaikui savarankiškai spręsti užduotis, be išankstinio mokymo. Vaikų gebėjimai vystosi sėkmingiau, jeigu savo veikloje jie pasiekia savo galimybių „viršūnę“. Pavyzdžiui, vaikas nurideno kamuoliuką toli po lova. Suaugusiųjų užduotis – neskubėti į pagalbą kamuoliukui, o palaukti, kol vaikas pats priims sprendimą, kaip padėti kamuoliukui (galbūt vaikas nuspręs jūsų paprašyti pasiekti kamuoliuką, bet tai bus jo sprendimas, o gal vaikas sugalvos būdą kitaip jį pasiekti). Pasakų dirbtuvėje mažyliai patys sprendžia, kaip atlikti užduotį, kokią medžiagą panaudoti ir kaip ir su kuo ją derinti.

4 sąlyga

Sudaryti galimybes vaikui pačiam pasirinkti veiklą ir jos trukmę, veiklos kaitaliojimą. Tokia laisvė numato neįkyrią, protingą, geranorišką suaugusiųjų pagalbą. Užsiėmimai pasakų dirbtuvėje leidžia laikui ir kūrybiniam procesui tekėti laisvai. Jeigu mažasis pasakininkas nusprendžia, kad jis jau viską padarė ar nori padaryti pertrauką, arba pakeisti vieną veiklą kita, jo sprendimas besąlygiškai priimamas nežiūrint į tai, kad kitų pasakininkų kūrybinis procesas dar pačiame įkarštyje. Kiek pasakininkų, tiek ir kūrybinio proceso atspalvių: vieniems patinka dirbti tik su vienos rūšies medžiaga, kitiems patinka išbandyti visą užsiėmimui pateiktą medžiagą, treti nori padirbėti su viena medžiaga, o paskui su kita (nemaišydami jų).

5 sąlyga

Gera ir išmintinga suaugusiųjų pagalba be patarimų. Nereikia už vaiką daryti to, ką jis pats gali atlikti. Nereikia galvoti už vaiką, jeigu jis pats gali sugalvoti. Suaugusiųjų užduotis – neskubinti vaiko, priimančio sprendimą, ir neskubėti duoti „paruošto“ patarimo (nors taip padaryti lengviau ir paprasčiau negu sulaukti vaiko sprendimo). Sulaukę vaiko sprendimo ir jį palaikydami, mes, suaugusieji, parodome, kad juo pasitikime. O žinojimas, kad tavimi pasitikima, yra toks pats svarbus, kaip stebuklinga burtų lazdelė daugelyje pasakų. Pasakų dirbtuvė kiekvienam užsiėmimui pateikia tam tikrus ruošinius vienų ar kitų dirbinių kūrimui. Mažasis pasakininkas gauto ruošinio pagrindu pradeda savo kūrybinį, pasakišką procesą. Tokiu būdu mažyliai patys sukuria savo pasakos personažą ( pavyzdžiui, auksinė žuvelė ir jos namelis, smėlio burtininko lazdelė, gerų sapnų lizdas, linksmasis debesėlis, laimingas medis ir pan.).

6 sąlyga

Vaiko siekimo kurti skatinimas. Vaikams labai svarbus suaugusiųjų pakantumas jų keistoms idėjoms, nebūdingoms realiam gyvenimui, ir atjauta kūrybinėms nesekmėms. Suaugusiųjų uždavinys – užtikrinti psichologiškai saugią aplinką vaiko „sugrįžimui“ iš kūrybinių ieškojimų ir asmeninių atradimų į realų gyvenimą. Kai visi kūrybiniai darbeliai užbaigiami, mažieji pasakininkai rūpestingai ieško savo dirbiniams vietos, kurioje galima saugiai palikti savo kūrinius, kol ateis tėvai.

 

Vaikas, laikinai „gyvenantis“ pasakų dirbtuvėje, pasineria į pasaulį, kuriame sudarytos sąlygos harmoningai, natūraliai kūrybinio potencialo saviraiškai. Pasakų dirbtuvė iškėlė tokius užsiėmimų su vaikais uždavinius:

- Kūrybinės vaizduotės ir fantazijos ugdymas.

- Kūrybinės saviraiškos skatinimas.

- Kreatyvumo vystymas.

- Originalaus mąstymo ir skirtybių ugdymas.

- Pažintis su daiktų forma, spalva, dydžiu, storiu.

- Modeliavimo ir konstravimo gebėjimų vystymas.

- Pažintinio intereso ir mąstymo proceso aktyvinimas.

- Sensorinės perceptyvinės veiklos vystymas.

- Emocinės valingumo sferos vystymas.

- Emocinės būsenos harmonizavimas.

- Psichinių procesų stabilizavimas, įtampos nuėmimas.

- Komunikacinių gebėjimų ugdymas.

- Gebėjimo laisvai ir aiškiai reikšti savo mintis ugdymas.

- Priklausymo grupei jausmo formavimas.

- Socialinio elgesio gebėjimų vystymas.

- Mokėjimo atjausti ugdymas.

- Pozityvaus požiūrio į savąjį „aš“ ir į kitus žmones formavimas.

 

Kiekvienas užsiėmimas pasakų dirbtuvėje – tai įvairios istorijos, pasakos, personažai, medžiaga kūrybai, įvairių užduočių atlikimas. Tai naujos patirties įgyjimas, gautos informacijos suvokimas, nauji atradimai, ankstesnių paieškų rezultatų įtvirtinimas, nauji ir seni žaidimai.

Užsiėmimus organizuoja ir veda psichologė, pasakų dirbtuvės „Permainų vėjas“ autorė Viktorija Grigorjeva.

 

 

© Permainų vėjas